We have moved

2013 Atlantic Crime Prevention Conference

June 5-7, 2013 Charlottetown, Prince Edward Island

Monday 11th March 2013 09:52   (Updated: Tuesday 19th March 2013 13:40)


This conference will highlight promising practices, evidence-based programs, experiences, and lessons learned that relate to the theme of "Safer Communities, Better Tomorrow". Conference workshops will focus on Youth Engagement, Community Safety, and Front-Line Workers. Cette conférence mettra en valeur des pratiques prometteuses, des programmes fondés sur des preuves, des expériences et des leçons retenues qui s'inscrivent dans le thème « Des collectivités plus sûres pour un avenir meilleur ». Les ateliers porteront principalement sur la participation des jeunes, la sécurité communautaire et les travailleurs de première ligne.


Conference participants are expected to include 150 of Atlantic Canada's crime prevention stakeholders including police officers, crime prevention professionals, educators and academic researchers, managers and policy advisors, health and social development professionals, as well as business and community leaders with an interest in crime prevention.

Registration Fees
Early bird Registration (postmarked/received with payment by April 12th) - $250/person

Late Registration (after April 13th) - $300/person

Note: Registration for this conference is in Canadian dollars, and includes two lunches, the banquet and all breaks. Those staying at Glendenning Hall will have breakfasts included. Accommodations are at your own expense.

To register: Click Here

To read the conference program: Click Here

La conférence attirera près de 150 intervenants en matière de prévention du crime du Canada atlantique, dont des policiers, des professionnels de la prévention du crime, des éducateurs, des chercheurs universitaires, des gestionnaires, des conseillers en politiques, des professionnels de la santé et du développement social, des dirigeants d'entreprises et des leaders communautaires qui s'intéressent à la prévention du crime.

Frais d'inscription
Inscription hâtive (paiement reçu d'ici le 12 avril, le cachet de la poste faisant foi) : 250 $ CAD/personne
Inscription tardive (après le 12 avril) – 300 $ CAD/personne

Note : Les frais d'inscription comprennent deux dîners, le banquet et toutes les pauses. Le petit-déjeuner sera compris pour les participants qui réserveront une chambre à Glendenning Hall. Les participants doivent réserver leur hébergement à leurs propres frais.

Pour vous inscrire, cliquez ici.

 

Support CLIA:

Donate Now Through CanadaHelps.org! Faire un don maintenant par CanadaHelps.org!
Greater Charlottetown Chamber of Commerce 2015 President's Excellence Award Winner